Ekologia » Aktualności » Lotus Evora 414E - hybrydowy sprinter z 1000 Nm momentu obrotowego!

Lotus Evora 414E - hybrydowy sprinter z 1000 Nm momentu obrotowego!
2012-11-28 - Ł. Kręcichwost Tagi: Lotus, Hybryda, Lotus Evora, Eko, Lotus Evora 414E Hybrid
Za ekologicznym ciosem podąża coraz więcej marek. Jedną z nich jest Lotus, który stworzył Evorę. Dokładniej mówiąc Evorę 414E, która miała być jak eko-motoryzacyjny sen. Centralnie umieszczony silnik, ogromny moment obrotowy, przyspieszenie od 0-100 km/h w 4s. i emisja niższa niż w Toyocie Prius - to wydawało się być zbyt piękne.
Jednak sen o 414E jest coraz bardziej rzeczywisty. Samochód Lotusa to część projektu „Technology Strategy Board” dotyczącego szerokorozumianej serii pojazdów elektrycznych, będący owocem współpracy Nissana, Jaguara, Land Rover’a, XTRAC i Evo Electric. Celem tego projektu jest pokazanie, na co stać brytyjski przemysł motoryzacyjny, w kwestii samochodów niskoemisyjnych. W tym przypadku ma być to pokaz możliwości sportowych.
Moment obrotowy jakim może się poszczycić 414E, to zdumiewające… 1000 Nm! Z kolei emisja CO2/km wynosi 55g. Jest to zasługą elektrycznego „serducha” pojazdu, które pełni rolę głównego organu napędowego. Jeśli postanowimy wybrać się na przejażdżkę za miasto, to naładowane prądem z gniazdka baterie, pozwolą nam pokonać dystans 48 kilometrów. Co jeśli planujemy wycieczkę np. na 60 kilometrów? Otóż nie ma żadnego problemu, ponieważ Lotus jest wyposażony również w silnik spalinowy, który służy jako generator. Pozwoli on wydłużyć przyjemność z jazdy tym sportowym samochodem, aż do 482 kilometrów.
Pewnie powiecie, że to nic nowego, bo podobną technologią może pochwalić się Chevrolet Volt. Zgadza się. Sęk jednak w tym, że w Volcie rolę generatora pełni jednostka z Astry o pojemności 1,4-litra. To w połączeniu z bateriami sprawia, że samochód jest dość otyły. Tego typu rozwiązanie nie mogło więc mieć miejsca w samochodzie sportowym. Lotus opracował więc 3-cylindrowy silnik benzynowy 1,2. Jego głównym zadaniem jest po prostu służyć za generator.Życie jednak weryfikuje pewne pomysły - w tym przypadku było podobnie. Okazało się bowiem, że benzynowe 1,2-litra nie jest w stanie wygenerować odpowiednio dużej mocy, by w niektórych sytuacjach mogło ono pracować samodzielnie. Lekarstwem na te dolegliwości może okazać się turbosprężarka, nad którą pracują już spece z Lotusa. Rozwiązanie to mogłoby się okazać pomocne, ale i też praktyczne w codziennym użytkowaniu.Co do masy, to wzrosła ona w porównaniu do tradycyjnej, spalinowej Evory o 377 kg. Jest to waga baterii i innych elementów elektrycznych. W sumie daje nam to ok. 1610 kg masy własnej. Rekompensuje, to jednak bardzo wysoki moment obrotowy. Tego typu połączenie - i tak niskiej wagi w porównaniu do innych aut elektrycznych, wraz z 1000 Nm sprawia, że samochód jest niezwykle zwinny.
Projektowanie modelu Evora 414E zakończyło obecnie drugi etap. W kolejnym prace będą dotyczyły technologii stymulującej biegi. Nie jest to sprawa łatwa, ale dla sztabu zajmującego się Lotusem Evora 414E, nie ma sytuacji bez wyjścia.
Projektowanie modelu Evora 414E zakończyło obecnie drugi etap. W kolejnym prace będą dotyczyły technologii stymulującej biegi. Nie jest to sprawa łatwa, ale dla sztabu zajmującego się Lotusem Evora 414E, nie ma sytuacji bez wyjścia.
źródło: green-car-guide
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Lotus Evora 414E - hybrydowy sprinter z 1000 Nm momentu obrotowego!
Podobne: Lotus Evora 414E - hybrydowy sprinter z 1000 Nm momentu obrotowego!




Podobne galerie: Lotus Evora 414E - hybrydowy sprinter z 1000 Nm momentu obrotowego!



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Lotus
Newsletter
Galerie zdjęć