Ekologia » Aktualności » Mercedes GLC F-Cell - produkcyjna wersja SUVa na wodór

Mercedes GLC F-Cell - produkcyjna wersja SUVa na wodór
2018-10-16 - J. Kruczek Tagi: Mercedes, Mercedes GLC, Mercedes GLC F-Cell
Mercedes GLC F-Cell w wersji produkcyjnej został zaprezentowany. Auto mogliśmy podziwiać w zeszłym roku jako przedprodukcyjny koncept. Teraz producent pokazał ostateczną wersję samochodu.
Mercedes GLC F-Cell trafi do pierwszych klientów przed końcem października. Pojazd wykorzystuje ciekawą mieszankę napędu hybrydowego korzystającego zarówno z tradycyjnych baterii jak i ogniw wodorowych. W trybie hybrydowym przy zatankowanych 4,4 kg wodoru SUV pokona odległość 478 km. Zbiornik wodoru napełnimy w 3 minuty. W trybie elektrycznym Mercedes GLC F-Cell może przejechać dystans 51 km. Na pokładzie zagościły baterie o pojemności 13,5 kWh, które można naładować w czasie maksymalnie 1,5 h. Zasilają one silnik elektryczny o mocy 208 KM. Napęd wodorowy został umieszczony pod maską w miejscu silnika. Cały układ wykorzystuje punkty montażowe silnika, więc nadwozie w tej części nie wymagało modyfikacji. Jednostka elektryczna z bateriami zostały umieszczone przy tylnej osi.
Zobacz także: Mercedes GLC F-Cell w galerii fotografii »Producent przygotował cztery tryby pracy. Hybrid oznacza użycie obu napędów. F-Cell odłącza silnik elektryczny, a auto korzysta tylko z układu wodorowego. Battery odłącza napęd hybrydowy i korzysta tylko z silnika elektrycznego. Charge zaś skupia się na odzyskiwaniu energii i ładowaniu baterii.
Mercedes GLC F-Cell trafi na razie do największych niemieckich miast posiadających sieć stacji z wodorem. Ekologiczny SUV nie będzie dostępny do standardowego zakupu, ale ma być udostępniany w ramach sieci wypożyczalni. Z czasem model może trafić do innych miejsc świata z dobrze rozwiniętymi sieciami tankowania wodoru.
Mercedes GLC F-Cell trafi do pierwszych klientów przed końcem października. Pojazd wykorzystuje ciekawą mieszankę napędu hybrydowego korzystającego zarówno z tradycyjnych baterii jak i ogniw wodorowych. W trybie hybrydowym przy zatankowanych 4,4 kg wodoru SUV pokona odległość 478 km. Zbiornik wodoru napełnimy w 3 minuty. W trybie elektrycznym Mercedes GLC F-Cell może przejechać dystans 51 km. Na pokładzie zagościły baterie o pojemności 13,5 kWh, które można naładować w czasie maksymalnie 1,5 h. Zasilają one silnik elektryczny o mocy 208 KM. Napęd wodorowy został umieszczony pod maską w miejscu silnika. Cały układ wykorzystuje punkty montażowe silnika, więc nadwozie w tej części nie wymagało modyfikacji. Jednostka elektryczna z bateriami zostały umieszczone przy tylnej osi.
Zobacz także: Mercedes GLC F-Cell w galerii fotografii »
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes GLC F-Cell - produkcyjna wersja SUVa na wodór
Podobne: Mercedes GLC F-Cell - produkcyjna wersja SUVa na wodór




Podobne galerie: Mercedes GLC F-Cell - produkcyjna wersja SUVa na wodór



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Newsletter
Galerie zdjęć