Ekologia » Aktualności » Renault Zoe w wersji produkcyjnej - elektryczny maluch po raz pierwszy bez kamuflażu
Renault Zoe w wersji produkcyjnej - elektryczny maluch po raz pierwszy bez kamuflażu
2012-03-01 - A. Ruciński Tagi: Renault, Auta elektryczne, Renault Zoe Z.E., Eko, Elektryczne
Renault coraz bardziej stawia na auta elektryczne. Kolejnym z francuskich modeli ładowanych z gniazdka będzie ZOE.
Auto zostało pokazane po raz pierwszy w Paryżu w 2010 roku jako koncept. Dziś możemy oglądać pierwsze fotografie wersji produkcyjnej. Zdjęcia nie zostały oficjalnie potwierdzone przez producenta i są dość niskiej jakości. Jednakże można na nich zauważyć różnice pomiędzy seryjnym, gotowym modelem a konceptem. Ucywilizowano nieco design i wnętrze, choć nie można powiedzieć, że odmiana produkcyjna prezentuje się przestarzale. Wręcz przeciwnie, auto wygląda nowocześnie i dynamicznie.
Zoe oparte jest na zupełnie nowej płycie podłogowej, która umożliwia niskie umieszczenie akumulatorów i odpowiednie rozłożenie środka ciężkości. Długość nadwozia licząca około 4 metry pozwala zaklasyfikować ten model do segmentu B. Dostarczanie energii silnikom elektrycznym może odbywać się na trzy sposoby: poprzez krótkie, 30 minutowe ładowanie w stacjach tzw. szybkiego ładowania, ładowanie trwające około 8 h ze zwykłego gniazdka elektrycznego lub wymiana akumulatorów, która podobno będzie banalnie prosta.
Maksymalny zasięg prawdopodobnie będzie wynosił około 150 km. Według wstępnych ustaleń Zoe powinno kosztować około 22 tysięcy euro bez kaucji za baterie. Auto zadebiutuje już w przyszłym tygodniu na targach w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się latem.
Auto zostało pokazane po raz pierwszy w Paryżu w 2010 roku jako koncept. Dziś możemy oglądać pierwsze fotografie wersji produkcyjnej. Zdjęcia nie zostały oficjalnie potwierdzone przez producenta i są dość niskiej jakości. Jednakże można na nich zauważyć różnice pomiędzy seryjnym, gotowym modelem a konceptem. Ucywilizowano nieco design i wnętrze, choć nie można powiedzieć, że odmiana produkcyjna prezentuje się przestarzale. Wręcz przeciwnie, auto wygląda nowocześnie i dynamicznie.
Zoe oparte jest na zupełnie nowej płycie podłogowej, która umożliwia niskie umieszczenie akumulatorów i odpowiednie rozłożenie środka ciężkości. Długość nadwozia licząca około 4 metry pozwala zaklasyfikować ten model do segmentu B. Dostarczanie energii silnikom elektrycznym może odbywać się na trzy sposoby: poprzez krótkie, 30 minutowe ładowanie w stacjach tzw. szybkiego ładowania, ładowanie trwające około 8 h ze zwykłego gniazdka elektrycznego lub wymiana akumulatorów, która podobno będzie banalnie prosta.
źródło: worldcarfans
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Renault Zoe w wersji produkcyjnej - elektryczny maluch po raz pierwszy bez kamuflażu
Podobne: Renault Zoe w wersji produkcyjnej - elektryczny maluch po raz pierwszy bez kamuflażu
AXA - elektryczny shooting brake samochodem przyszłości »
Gordon Murrary ujawnił swoje nowe dzieło - Radical T.27 Electric City Car »
Nissan Leaf vs Chevrolet Volt - pojedynek elektrycznych pojazdów »
Renault Twizy, czyli elektryczny maluszek pod lupą dziennikarzy z Autocar »
Podobne galerie: Renault Zoe w wersji produkcyjnej - elektryczny maluch po raz pierwszy bez kamuflażu
Renault Zoe - odświeżony elektryczny mieszczuch »
BMW i3 - ekologia i moc w jednym »
BMW i8 Roadster - ekologiczny model i piękne krajobrazy »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć