Ekologia  »  Aktualności  »  Schaeffler 4ePerformance, czyli Audi RS3 z napędem bolidu Formuły E
Schaeffler 4ePerformance

Schaeffler 4ePerformance, czyli Audi RS3 z napędem bolidu Formuły E

2018-05-30 - J. Kruczek     Tagi: Schaeffler 4ePerformance, Audi, Audi RS3, Eko
Sporty motorowe zawsze były poligonem doświadczalnym dla inżynierów. To na torach oraz odcinkach specjalnych sprawdzano konstrukcje, które później ewoluowały w pojazdy drogowe. Dziś obserwujemy narodziny elektrycznych aut sportowych będących poligonem doświadczalnym dla nowoczesnych napędów.
 
To torowe maszyny poddają największym próbom silniki czy baterie. Pierwszym krokiem była Formuła E, z której rozwiązania trafiają do innych maszyn. Schaeffler jest głównym sponsorem Audi w Formule E. Firma postanowiła skorzystać z tej współpracy i zaprezentowała projekt 4ePerformance. Mamy tu do czynienia z Audi RS3 w wersji torowej z napędem przeszczepionym z bolidu Formuły E.
Schaeffler 4ePerformanceSchaeffler 4ePerformance
Schaeffler 4ePerformance może się pochwalić mocą 1180 KM trafiających na wszystkie koła. Jak widać na filmie z testów maszyna jest naprawdę zrywna. Prędkość 200 km/h pojawia się na prędkościomierzu w niecałe 7 sekund.

Schaeffler 4ePerformance pokazuje, że układ napędowy z bolidu może spokojnie napędzać wyścigowe auto klasy turystycznej. A od tych już nie daleko do produkcyjnych pojazdów.
Schaeffler 4ePerformance



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Schaeffler 4ePerformance, czyli Audi RS3 z napędem bolidu Formuły E

Newsletter
Galerie zdjęć