Ekologia » Auta elektryczne » Volkswagen Bulli na linii produkcyjnej? Czy popularny "Ogórek" powróci?
Volkswagen Bulli na linii produkcyjnej? Czy popularny "Ogórek" powróci?
2011-08-15 - A. Miklewska Tagi: Volkswagen, Minivan, Samochody elektryczne, Auta elektryczne, Eko, Volkswagen Bulli
Volkswagen poważenie zastanawia się nad umieszczeniem modelu Bulli na linii produkcyjnej. Auto to zostało odsłonięte na marcowych targach w Genewie, jako nowoczesny i przyjazny dla środowiska następca popularnego w latach 60-tych "Ogórka". Początkowo VW nie planował wprowadzenia tego samochodu do produkcji, ale bardzo pozytywne przyjęcie na targach i późniejsze badania skłoniły Niemców do ponownego zastanowienia się nad tym tematem.
Jeżeli Bulli otrzyma zielone światło, będzie produkowany w zakładach Puebla w Meksyku, tuż obok nowego "Garbusa" (z którym nota bene dzieli platformę). Wybór tej fabryki podyktowany jest także kwestiami logistycznymi. Największy popyt na ten samochód będzie miał rynek amerykański, gdyż tam oryginalny mikrobus był najbardziej popularny.
Volkswagen Bulli Concept to mały, pięciomiejscowy minivan. Ma on 3,99 m długości, 1,75 m szerokości, 1,70 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,62 m.
Koncept zaprezentowany w Genewie to w pełni elektryczny pojazd, z 40 kW, litowo-jonową baterią, która może być załadowana do pełna w mniej niż godzinę (oczywiście na specjalnie do tego przystosowanej stacji ładowania). Elektryczny silnik produkuje 85 kW (115 KM) i 270 Nm momentu obrotowego. Jeżeli zajdzie taka potrzeba Bulli może zostać także wyposażony w mały silnik benzynowy lub wysokoprężny. Tylko na napędzie elektrycznym Bulli może przejechać 300 km, przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 140 km/h.
Jeżeli auto to rzeczywiście wejdzie do produkcji, to jego sprzedaż może rozpocząć się na początku 2014 roku.
Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011
Podobnie jak Volkswagen Beetle, także ten minivan jest częścią dziedzictwa niemieckiej marki. W obecnych czasach konkurencja na rynku motoryzacyjnym jest bardzo duża, więc VW chce wykorzystać swój bogaty dorobek do zwiększenia sprzedaży.Jeżeli Bulli otrzyma zielone światło, będzie produkowany w zakładach Puebla w Meksyku, tuż obok nowego "Garbusa" (z którym nota bene dzieli platformę). Wybór tej fabryki podyktowany jest także kwestiami logistycznymi. Największy popyt na ten samochód będzie miał rynek amerykański, gdyż tam oryginalny mikrobus był najbardziej popularny.
Sonda: Czy powrót "Ogórka" to dobry pomsył?
Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011
Walter de Silva, szef projektantów w Volkswagenie: "Nie mamy miejsca dla nowego minivana, ale jako projektant jestem zadowolony z tego pomysłu. Ten model byłby pożądany na innym poziomie, połączy on praktyczność z naszym dziedzictwem."Koncept zaprezentowany w Genewie to w pełni elektryczny pojazd, z 40 kW, litowo-jonową baterią, która może być załadowana do pełna w mniej niż godzinę (oczywiście na specjalnie do tego przystosowanej stacji ładowania). Elektryczny silnik produkuje 85 kW (115 KM) i 270 Nm momentu obrotowego. Jeżeli zajdzie taka potrzeba Bulli może zostać także wyposażony w mały silnik benzynowy lub wysokoprężny. Tylko na napędzie elektrycznym Bulli może przejechać 300 km, przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 140 km/h.
Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011Volkswagen Bulli Concept na targach w Genewie 2011
źródło: carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Volkswagen Bulli na linii produkcyjnej? Czy popularny "Ogórek" powróci?
Volkswagen Bulli na linii produkcyjnej? Czy popularny "Ogórek" powróci?
Toolbox 2011-08-17 07:24
Wygląda obłędnie i myślę że tak duże zainteresowanie tym konceptem przełoży się jednak na decyzję o wprowadzeniu go do produkcji. Swoją drogą VW stworzyłby nową klasę pojazdów, takiego segmentu w mojej ocenie jeszcze nie ma, luksusowe busy o wyglądzie niemal retro ;-)
Podobne: Volkswagen Bulli na linii produkcyjnej? Czy popularny "Ogórek" powróci?
Genewa 2011: Volkswagen Bulli Microbus Concept - Ogórek wraca do łask »
Exagon Furtive e-GT - elektryczne cudo daje z siebie wszystko na torze Magny-Cours »
Gordon Murrary ujawnił swoje nowe dzieło - Radical T.27 Electric City Car »
Tesla Model S 'Alpha' - elektryczny sedan o duszy artysty »
Podobne galerie: Volkswagen Bulli na linii produkcyjnej? Czy popularny "Ogórek" powróci?
Volkswagen Bulli Microbus Concept na targach w Genewie 2011 »
BMW i3 - ekologia i moc w jednym »
Volkswagen ID Buggy - rekreacyjny pojazd EV »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volkswagen