Ekologia » Aktualności » Volkswagen XL1 - hybryda z dieslem gotowa do produkcji

Volkswagen XL1 - hybryda z dieslem gotowa do produkcji
2012-08-31 - A. Ruciński Tagi: Volkswagen, Auta hybrydowe, Eko, Volkswagen XL1
Najświeższe zdjęcia szpiegowskie z testów Volkswagena XL1 utwierdzają nas w przekonaniu, że auto jest już niemalże gotowe do produkcji.
Pojazd, który po raz pierwszy ujrzeliśmy w 2011 roku na Qatar Motor Show, będzie jednym z najbardziej radykalnych aut, jakie kiedykolwiek nosiły logo Volkswagena. Niemcy potwierdzili już, że produkcja XL1 ruszy na początku 2013 roku. Pierwsza seria będzie ograniczona, ponieważ VW chce sprawdzić jak auto przyjmie się na rynku. Futurystyczne kształty, niewielkie, lecz praktyczne nadwozie, niska masa wynosząca 795 kg oraz nietypowy napęd to faktycznie połączenie nie dla każdego. Najlepszym punktem XL1 ma być hybrydowy napęd składający się z 0,8-litrowego, dwucylindrowego silnika diesla o mocy 47 KM oraz jednostki elektrycznej generującej 27 KM. Taki zestaw współpracować ma z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG.
Auto powinno osiągać pierwszą setkę po 11,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Całkiem niezłe wartości, ale w przypadku tego typu pojazdów, najważniejsze jest spalanie - 0,9 litra na 100 km.
Jeśli dane opublikowane przez Volkswagena okażą się prawdziwe, będziemy mieli do czynienia z motoryzacyjną rewolucją. Pytanie tylko jak ukształtują się ceny XL1. Podejrzewamy, że tanio nie będzie...
Pojazd, który po raz pierwszy ujrzeliśmy w 2011 roku na Qatar Motor Show, będzie jednym z najbardziej radykalnych aut, jakie kiedykolwiek nosiły logo Volkswagena. Niemcy potwierdzili już, że produkcja XL1 ruszy na początku 2013 roku. Pierwsza seria będzie ograniczona, ponieważ VW chce sprawdzić jak auto przyjmie się na rynku. Futurystyczne kształty, niewielkie, lecz praktyczne nadwozie, niska masa wynosząca 795 kg oraz nietypowy napęd to faktycznie połączenie nie dla każdego. Najlepszym punktem XL1 ma być hybrydowy napęd składający się z 0,8-litrowego, dwucylindrowego silnika diesla o mocy 47 KM oraz jednostki elektrycznej generującej 27 KM. Taki zestaw współpracować ma z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG.
Auto powinno osiągać pierwszą setkę po 11,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Całkiem niezłe wartości, ale w przypadku tego typu pojazdów, najważniejsze jest spalanie - 0,9 litra na 100 km.
źródło: carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volkswagen XL1 - hybryda z dieslem gotowa do produkcji
Podobne: Volkswagen XL1 - hybryda z dieslem gotowa do produkcji




Podobne galerie: Volkswagen XL1 - hybryda z dieslem gotowa do produkcji



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć