Ekologia » Aktualności » BMW Megacity - kolejne szczegóły na temat bawarskiego "elektryka"
BMW Megacity - kolejne szczegóły na temat bawarskiego "elektryka"
2010-08-23 - K. Spychalski Tagi: BMW, Hatchback, BMW Megacity, Samochody elektryczne
Brytyjski Autocar uchylił rąbka tajemnicy na temat konstrukcji elektrycznego pojazdu Megacity (MCV). BMW rozpocznie sprzedaż nowego modelu w 2013. Jak już wiadomo konstrukcja będzie zawierała kilka nowych rozwiązań m.in jednoelementową klatkę przedziału pasażerskiego wykonaną z włókna węglowego.
Podwozie Megacity zostanie wykonane z aluminium i wyposażone w specjalne, wzdłużne przetłoczenia. W przyszłości będą one przedłużone, co pozwoli wykorzystać jedno i to samo podwozie do budowy krótszych i dłuższych (7-miejscowych) wersji Megacity.
Aluminiowe podwozie posłuży również do montażu przedniego zawieszenia i układu kierowniczego, a w tylnej części, w aluminiowym koszyku znajdzie się silnik elektryczny i przekładnia przekazująca napęd na tylną oś. BMW rozważą możliwość wprowadzenia wariantu z niewielkim, dwucylindrowym, jednolitrowym silnikiem spalinowym ustawionym pod maską. Bezpośrednio pod przedziałem pasażerskim zostaną umieszczone baterie litowo-jonowe, co pozwoli na odpowiednie rozłożenie mas i spowoduje, iż środek ciężkości będzie wypadał stosunkowo nisko.
Zapewne wpłynie to na własności jezdne Megacity. Potwierdziła się informacja sugerująca, iż Megacity nie będzie posiadał środkowego słupka, tym samym druga para drzwi będzie się otwierała przeciwnie do kierunku jazdy.
Projekt elektrycznego pojazdu BMW staje się coraz bardziej realny. Firma z Monachium będzie sprzedawała Megacity pod nieznaną jeszcze marką.
Aluminiowe podwozie posłuży również do montażu przedniego zawieszenia i układu kierowniczego, a w tylnej części, w aluminiowym koszyku znajdzie się silnik elektryczny i przekładnia przekazująca napęd na tylną oś. BMW rozważą możliwość wprowadzenia wariantu z niewielkim, dwucylindrowym, jednolitrowym silnikiem spalinowym ustawionym pod maską. Bezpośrednio pod przedziałem pasażerskim zostaną umieszczone baterie litowo-jonowe, co pozwoli na odpowiednie rozłożenie mas i spowoduje, iż środek ciężkości będzie wypadał stosunkowo nisko.
Zapewne wpłynie to na własności jezdne Megacity. Potwierdziła się informacja sugerująca, iż Megacity nie będzie posiadał środkowego słupka, tym samym druga para drzwi będzie się otwierała przeciwnie do kierunku jazdy.
źródło: WorldCarFans; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
BMW Megacity - kolejne szczegóły na temat bawarskiego "elektryka"
Podobne: BMW Megacity - kolejne szczegóły na temat bawarskiego "elektryka"
BMW i3 sfotografowany przez motoryzacyjnych szpiegów »
BMW i - nowa submarka aut elektrycznych »
BMW Megacity - nowe wizualizacje miejskiego elektryka »
BMW Megacity - czy tak będzie wyglądać? »
Podobne galerie: BMW Megacity - kolejne szczegóły na temat bawarskiego "elektryka"
BMW i8 Roadster - ekologiczny model i piękne krajobrazy »
BMW i3 - ekologia i moc w jednym »
Kia Pop Concept »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć