Ekologia  »  Aktualności  »  Jedna trzecia właścicieli pojazdów EV nie zamierza ponownie kupić "elektryka"
Nissan Leaf

Jedna trzecia właścicieli pojazdów EV nie zamierza ponownie kupić "elektryka"

2013-03-26 - A. Ruciński     Tagi: Auta elektryczne, Eko
Organizacja McKinsey and Co. zajmująca się badaniami rynku, postanowiła sprawdzić, jak wielu Japończyków, posiadających obecnie auta elektryczne, zdecyduje się na ich ponowny zakup.

Wyniki nie są zbyt optymistyczne. Wielu klientów żałuje swojej decyzji i zaznacza, że w przyszłości wymieni pojazd elektryczny na auto z konwencjonalnym napędem. W ten sposób mysli ponad 1/3 właścicieli "elektryków"
Nissan LeafNissan Leaf
Popyt na pojazdy elektryczne w większości wypadków okazał się znacznie mniejszy niż początkowo zakładano. Klienci kuszeni rządowymi dotacjami oraz prognozą niskich kosztów użytkowania, już po kilku miesiącach zmienili zdanie, narzekając na zbyt wysokie rachunki za prąd i słabo rozwiniętą infrastrukturę punktów ładowania.
Nissan LeafNissan Leaf
Taki stan rzeczy zebrał już swoje żniwo - Citroen wstrzymał produkcję C-Zero, a Peugeot modelu i-On. Nissan obniża ceny Leafa, aby zachęcić klientów. Ford również sprzedaje Focusa Electric ze sporymi rabatami.

Czy z czasem sytuacja się poprawi? Wątpimy. "Elektryki" nie wyprą tak szybko zwykłych aut spalinowych.
Nissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan Leaf



źródło: worldcarfans

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Jedna trzecia właścicieli pojazdów EV nie zamierza ponownie kupić "elektryka"

Jedna trzecia właścicieli pojazdów EV nie zamierza ponownie kupić "elektryka"
Prix 2013-03-26 21:32
Rok temu jak zielone oszołomy szalały z nagonką na VW, że nie wprowadza elektrycznych aut na rynek, jeden z szefów koncernu powiedział, że niewiele zmieni się do 2020r. Konwencjonalne ciągle będą główną siłą motoryzacji. Elektryczne muszą być przyjazne w użytkowaniu - większy zasięg, krótszy czas ładowania, itp. Oszczędnie? Może rozwiązania hybrydowe mają jeszcze rezerwy. Niemcy wypuszczą XL1 ze śmiesznym zużyciem ON. Podobno ma pojawić się miejski Up! z tym rozwiązaniem. Może na razie tędy droga.
Jedna trzecia właścicieli pojazdów EV nie zamierza ponownie kupić "elektryka"
Diabeł 999 2013-03-27 13:58
Elektryczne wyprą spalinówki tak jak kiedyś zaprzęgi konne zostały wyparte przez pierwsze samochody. To nieuniknione.
slawex1983
Jedna trzecia właścicieli pojazdów EV nie zamierza ponownie kupić "elektryka"
slawex1983 2013-03-27 16:40
Nie jestem tego taki pewien. Myślę, że pełne elektryki mogą się w ogóle nie przyjąć. Zamiast tego wprowadzone mogą być silniki na paliwo inne niż te z ropy naftowej.
Jedna trzecia właścicieli pojazdów EV nie zamierza ponownie kupić "elektryka"
trupodzierzdzca 2013-04-05 13:45
optymalne rozwiązanie to napęd elektr. na dojazdy do pracy i agregat na pokładzie jako awaryjne źródło na dalsze wyjazdy lub anomalie pogodowe. Hm... znam jeden koncern który rozwija takie rozwiązanie GM.
Galerie zdjęć
Newsletter