Ekologia » Aktualności » Seat Altea XL Electic i Seat Leon TwinDrive, czyli ekologia po hiszpańsku

Seat Altea XL Electic i Seat Leon TwinDrive, czyli ekologia po hiszpańsku
2011-11-09 - A. Ruciński Tagi: Seat Altea, Auta hybrydowe, Seat Leon, Auta elektryczne, Eko
"Niemiecka precyzja, hiszpański temperament" - to od kilku lat główne hasło reklamowe Seata. Czy znajdzie ono swoje zastosowanie również w przypadku aut ekologicznych tej marki? Co do precyzji i wykonania, raczej nie powinniśmy mieć zastrzeżeń. Umiejętne wykorzystanie sprawdzonej techniki Volkswagena gwarantuje trwałość, niezawodność i dobrą jakość. Natomiast jeśli chodzi o emocje i temperament, raczej nie znajdziemy tych cech w Seacie Leonie TwinDrive czy Altei XL Electric.
Dwa nowe pojazdy hiszpańskiej marki korzystają z alternatywnych źródeł energii. Pierwszy z nich - Leon, jest typową hybrydą silnika spalinowego i elektrycznego, jednakże w razie potrzeby auto można podłączyć do prądu i naładować jego akumulatory.
Dzięki temu maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wynosi około 50 km, a prędkość maksymalna to 120 km/h. Jazda na podwójnym zasilaniu, tj. połączeniu silnika spalinowego z elektrycznym wypada już lepiej. 170 km/h prędkości maksymalnej, średnie spalanie oscylujące wokół 1,8 litra na 100 km oraz 39 g szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery na każdy przejechany kilometr. W większej Altei XL kwestię napędu rozwiązano nieco inaczej. Jest to pojazd w pełni elektryczny zasilany silnikiem o mocy 85 kW (115 KM), który przy maksymalnym naładowaniu baterii wystarcza na przejechanie 135 km. Prędkość do jakiej Altea zdołą się rozpędzić oscyluje wokół 140 km/h.
Pozyskiwanie energii odbywa się standardowo, poprzez podłączenie do gniazdka elektrycznego, ale Seat zastosował tu też kilka sprytnych rozwiązań. Między innymi ogniwa słoneczne umieszczone na dachu pojazdu, a także system odzyskiwania energii z hamowania. Pozwala to na rzadsze ładowanie konwencjonalnym sposobem i zwiększenie zasięgu.Prezentowane Seaty są na razie konceptami, ale ich produkcja jest planowana na 2015 rok. Pierwszymi klientami mają być instytucje rządowe w Katalonii i Madrycie.
Dzięki temu maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wynosi około 50 km, a prędkość maksymalna to 120 km/h. Jazda na podwójnym zasilaniu, tj. połączeniu silnika spalinowego z elektrycznym wypada już lepiej. 170 km/h prędkości maksymalnej, średnie spalanie oscylujące wokół 1,8 litra na 100 km oraz 39 g szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery na każdy przejechany kilometr. W większej Altei XL kwestię napędu rozwiązano nieco inaczej. Jest to pojazd w pełni elektryczny zasilany silnikiem o mocy 85 kW (115 KM), który przy maksymalnym naładowaniu baterii wystarcza na przejechanie 135 km. Prędkość do jakiej Altea zdołą się rozpędzić oscyluje wokół 140 km/h.
źródło: carsession
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Seat Altea XL Electic i Seat Leon TwinDrive, czyli ekologia po hiszpańsku
Podobne: Seat Altea XL Electic i Seat Leon TwinDrive, czyli ekologia po hiszpańsku




Podobne galerie: Seat Altea XL Electic i Seat Leon TwinDrive, czyli ekologia po hiszpańsku



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Seat
Galerie zdjęć
Newsletter