Ekologia » Auta hybrydowe » Toyota Prius Plug-in Hybrid z panelami słonecznymi

Toyota Prius Plug-in Hybrid z panelami słonecznymi
2016-06-20 - R. Bednarz Tagi: Toyota Prius, Auta hybrydowe, Toyota
Pod koniec roku zadebiutuje Toyota Prius Plug-in Hybrid, druga generacja jedynej hybrydy Toyoty ładowanej z gniazdka. W cenniku nowego modelu znajdą się panele fotowoltaiczne, które ograniczą zużycie paliwa o kolejne 10%.
W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. W ten sposób jeden z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie stanie się jeszcze bardziej wydajny. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy. Panele słoneczne będą nie tylko wydłużały zasięg auta w trybie elektrycznym, ale także zasilą akcesoria, takie jak system multimedialny, nawigacja, klimatyzacja, elektryczne szyby czy światła. Koji Toyoshima, główny inżynier Priusa i Priusa Plug-in Hybrid, zapowiedział, że Toyota ma w planach wprowadzenie fotowoltaiki także do innych aut hybrydowych marki.
Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w salonach pod koniec roku. W Japonii model otrzyma nazwę Prius PHV, a w Stanach Zjednoczonych Prius Prime. Auto zostało zaprezentowane na targach w Nowym Jorku w marcu. Jedyna hybryda ładowana z gniazdka w ofercie Toyoty będzie miał zasięg w trybie elektrycznym do 50 km. Auto będzie mogło rozpędzić się do 135 km/h bez uruchamiania silnika benzynowego. Średnie zużycie paliwa wyniesie 1,4 l/100 km, a emisja CO2 32 g/km. Dla porównania - standardowy Prius zużywa średnio 3,3 l/100 km paliwa i emituje 76 g/km dwutlenku węgla.
Nowy model został zbudowany na platformie TNGA, podobnie jak Prius i crossover C-HR. Oba Priusy łączy także nowa generacja napędu hybrydowego, który w Priusie Plug-in Hybrid został rozbudowany o większe baterie i panel ładowania z zewnętrznego źródła. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, nowe generacje Priusa i Priusa Plug-in Hybrid wyraźnie się różnią wyglądem - każdy otrzymał własny design.
W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. W ten sposób jeden z najbardziej ekologicznych samochodów na świecie stanie się jeszcze bardziej wydajny. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10%, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy. Panele słoneczne będą nie tylko wydłużały zasięg auta w trybie elektrycznym, ale także zasilą akcesoria, takie jak system multimedialny, nawigacja, klimatyzacja, elektryczne szyby czy światła. Koji Toyoshima, główny inżynier Priusa i Priusa Plug-in Hybrid, zapowiedział, że Toyota ma w planach wprowadzenie fotowoltaiki także do innych aut hybrydowych marki.
Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w salonach pod koniec roku. W Japonii model otrzyma nazwę Prius PHV, a w Stanach Zjednoczonych Prius Prime. Auto zostało zaprezentowane na targach w Nowym Jorku w marcu. Jedyna hybryda ładowana z gniazdka w ofercie Toyoty będzie miał zasięg w trybie elektrycznym do 50 km. Auto będzie mogło rozpędzić się do 135 km/h bez uruchamiania silnika benzynowego. Średnie zużycie paliwa wyniesie 1,4 l/100 km, a emisja CO2 32 g/km. Dla porównania - standardowy Prius zużywa średnio 3,3 l/100 km paliwa i emituje 76 g/km dwutlenku węgla.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Toyota Prius Plug-in Hybrid z panelami słonecznymi
Podobne: Toyota Prius Plug-in Hybrid z panelami słonecznymi




Podobne galerie: Toyota Prius Plug-in Hybrid z panelami słonecznymi



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Toyota
Galerie zdjęć
Newsletter